Phở gà



Do čínských/vietnamských restaurací už příliš nechodím, hemží se to tam masem a moje úvahy se často místo k jídlu samému stáčí k jeho původu, ikdyž bych nerada chtěla někoho urazit.Ale když se tam nějakou náhodou ocitnu tak samozřejmě nepohrdnu.Většinou pak volím phočko, kterým prý nikdy nic neskazim a je to určitě zajímavější než nudle, ale zas ne tolik, abych se v tom nimrala a přemýšlela nad každým kusem, který dávám do pusy.

Nejvíc mě na pho baví vůně a chut vývaru, maso mě nebere vůbec, takže ho pokaždé nechám. Nudle mě bavěj taky, ale už méně, jelikož rejžovky jsou zkrátka trochu bez chuti. Co mě ale nebaví vůbec je samotná konzumace. Je to zaprvé polévka, se kterou mívám problémy pravidelně a za druhé je tam ta hromada klouzavých nudlí, které se při každém vytažení mrskají a odkapává z nich ten vývar. Po skončení konzumace je tak jídelní stůl v okruhu jednoho metru od misky pokryt mastnými kapkami, které v rozpacích zuřivě utírám až mi nestačí ubrousky.Takže zase musím sedět v rohu a zády k ostatním.CHMPF!

Tyto stresující situace vedli k nápadu uvařit si pho doma, ale jelikož je to dost pracné, zdlouhavé a znamenalo by to čelit masu v jeho naturálnější podobě jsem od toho opustila. 

Tento barvitý popis by mě vůbec nenapadl psát, kdybych se nedávno netoulala v uličce s instantními jídly v jednom nejmenovaném obchodě a nenarazila tam na INSTANTNÍ PHO GA! A to přesně za 13 Kč. Takže jsem neváhala a řekla si, že to zjevení vyzkouším.Navíc se to tvářilo, že tam nebude to maso.

Jelikož jsem tomu výrobku příliš nevěřila a brala jsem to spíše jako vědecký pokus, musela jsem se před tím výzkumem posilnit normálním jídlem, abych pak nebyla zklamaně hladová. Po otevření se v balení opravdu nalézaly rýžové nudle !! a dva pytlíky neznámého obsahu. Pro lepší pochopení postupu mého vaření jsem jednotlivé kroky nafotila, aby nedošlo k nedorozumění. Doma sem bohužel nenašla žádnou misku, která by se k tomuto exotickému pokrmu hodila a tak musela stačit ta z IKEI( a stejně to budu skloňovat). Po 5 minutách složité přípravy a odklopení talířku, který taktéž pocházel z IKEI se mi naskytl trochu nudný pohled na dost nudnou polívku. Prostě jsem nějak naivně čekala, že to bude opravdu vypadat jak v restauraci se všema těma důležitejma detajlama. Bohužel zázrak se nekonal, plavaly tam opravdu jen ty nudle se stopami nečeho zeleného.Co mě ale překvapilo byla autentická vůně, na kterou sem u pho zvyklá. Do této chvíle to ještě vypadalo relativně nadějně, avšak popis toho co se dělo po ochutnání polívky by asi citlivější čtenář nestrávil.
Bylo to fakt hnusný a nikomu to nedoporučuji.Pokrm jsem po dvou soustech vyhodila a blahopřála si k mé prozíravosti s předchozím jídlem.
Hůlky na fotce jsem samozřejmě nepoužila.Byly pouhou pomůckou k navození neexistující atmosféry.



















No comments:

Post a Comment

)