Svatobor


Fakt, že Praha není středobodem světa jsem zjistila ke své škodě poměrně nedávno.Musím se přiznat, že donedávna jsem krásy čr trochu podceňovala a spíše jsem rádoby světaznale až naivně básnila o více vzdálených městech a zemích. 

Ale jak moudrosti s věkem přibývá ehm zjišťuji, že se český člověk může daleko levněji pokochat i ve své vlastní zemi.Nyní mě tedy už naštěstí opouští přesvědčení, že za hranicemi Prahy už nic zajímavého nepotkám. Neustále bojuji s tím abych dokázala přiházející věci přijímat s otevřenou myslí, jelikož se tak často ochuzuju o věci, které by mé škarohlídské povaze spíše mohli pomoct.

No a jednou jsme takhle měli naplanovany výlet na rozhlednu poblíž Sušice. Nevím jak ostatním, ale mě tohle spojení zkrátka husí kůži vzrušením nezpůsobuje a zkrátka jsem k tomuto výletu nepřistupoval příliš nadšeně.Určitě to znáte, když se na něco příliš netěšíte a výsledek vás pak příjemně překvapí a vy o tom pak pateticky tlacháte v autě cestou zpět, jak vám to pěkně vyšlo.

Rozhledna u Sušice totiž není jen obyčejná rozhledna, rozhledna tam sice fakt je, ale není jediný tahákem, proč se zrovna tam vydat.Rozhledna je totiž spojená s hotelem, kde se můžete ubytovat a odpočinout si tak od často šedivého života v centru prahy. A hlavně HLAVNĚ!! Se tam můžete skvěle najíst. Je to trochu zjevení, jelikož u typické rozhledny bývá i typický bufáč se znuděnou a obtloustlou paní v okýnku, která vám monotonně přeříkává „menu“. 

Zkrátka tam vaří jeden skvělý kuchař, který zcestoval svět a vařil snad i na kře v Arktidě.Vařil hlavně i V Zátiší, což je podle mě jeden z nejlepších podniků v Praze a i když je to spíš luxusní restaurace, nepřijde mi to tam jako v naškrobené snobárně, kde se cítíte jako chudý příbuzný a hlavně si nic nevyberete, jelikož je ve všem maso neznámého původu..ale to už si zas trochu vymýšlím a přeháním. 

Zkrátka mě tam hrozně baví spojení normální lesní chaty s dřevěným obložením a luxusního jídla a zvlášť po prohýřené noci, kdy nevypadáte úplně nejlépe.Nebo si to jídlo můžete prostě objednat ven a nechat si tou zelení a kýčovitými vesničkami z výšky vypálit oči. A úplně nejlepší je, že si o tom můžete povykládat s kuchařem, který tam často korzuje mezi strávníky. Takže si pak při chvílích naprostého přežrání řikáte, jak je to tam správnácké a nakonec i zvládnete i tu trochu divokou cestu dolů.

 Jelikož jsem toto místo nejdříve považovala  za „svoje „ místo ale zas jsem pocítila občanskou povinnost se o tenhle zázrak s někým podělit.


No comments:

Post a Comment

)