Spasitel


Během čtení knihy Spasitele od Joa Nesbøha ( pořád nevím, zda-li je lepší skloňovat nebo ponechat jméno v originále, které ovšem spíše vyznívá jako nějaká věc než jako jméno autora) jsem byla často v rozpacích.Byla jsem nalákána současným boomem okolo severské krimi a v průběhu nakupování vánočních dárků jsem tuto knihu zamýšlela darovat babičce, s tím, že si ji později také přečtu.
 Nakonec to skončilo tak, že mi ji babička vrátila již na Štědrý den se slovy, že by ji to určitě nebavilo. Přebal knihy je dost lákavý i pro člověka, který si vybírá knihy podle obalu, např. já. Trochu mě překvapilo použití patkového písma, myslím si, že se k tomuto typu knihy příliš nehodí, ale je to možná jen můj laický odhad.

 Rozpaky přicházeli ze zcela již klasického důvodu - měla jsem na ni zas přehnaná očekávání a v průběhu čtení jsem neustále očekávala tu chvíli, která promění nepříliš zajímavou knihu ve čtivý originál, na který si i po čase vzpomenete. Bohužel se tak nestalo, i když má kniha určitě neotřelou a chytrou zápletku, tak z ní autor určitě nedostal to, co by se mohlo nabízet. 
Příběh je pro mě málo uvěřitelný, často jsem ani nedokázala pochopit promluvy jednotlivých postav. Navzdory tomu, že se kniha odehrává v norských reáliích a má jako správná severská detektivka působit trochu temně, jsem u sebe tento jev nepozorovala. 
Detektiv Harry Hole je pro mě tak málo uvěřitelnou a nesympatickou postavou, že ani nemám chut se sním ztotožňovat. Jako alkoholik neustále plácá o alkoholu a jako čerstvě odkopnutý blábolí a vzpomíná na svojí ex Ráchel.Není to ani ten typ zoufalce, který vám přijde svým způsobem roztomilý a fandíte mu.Harry Hole je pro mě tak trochu trouba.


Správné skloňování jména:
1. PÁD Jo Nesbø
2. PÁD Joa Nesbøho
3. PÁD Joovi Nesbømu
4. PÁD Joa Nesbøho
5. PÁD Joe Nesbø
6. PÁD Joovi Nesbøm
7. PÁD Joem Nesbøm


No comments:

Post a Comment

)